سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پدیده هایی که برگ برنده بارسا هستند

کد خبر : 22365  |  زمان ارسال : چهارشنبه 12 شهریور 1393
بارسا در شرایطی در بازی دومش در لالیگا هم برنده از زمین خارج شد که این بار هم یک ستاره جوان از "لاماسیا" گل پیروزی بخش این تیم برابر ویارئال رابه ثمر رساند. بعد از گلزنی منیر برای آبی اناری ها در هفته اول لالیگا این بار نوبت ساندرو بود که ارزش های خود را به لوئیز انریکه ثابت کند.


بارسا نیوز

بازی دادن به ستارگان جوانی مانند منیر الحدادی، رافینیا و ساندرو کم تجربه کاری نیست که هر مربی راضی به انجامش شود و در شرایطی که هر کسی حاضرنیست چنین ریسکی بکند، لوئیز انریکه نشان داده که سرمربی بسیار ریسک پذیر وشجاعی است و حاضر است برای باورهای خود خطر کند.

پدیده های جوان بارسا که در آکادمی پرورش بازیکن این باشگاه رشد کرده اند، به خوبی در همین دو هفته لالیگا و قبل از آن در چند بازی دوستانه، جواب اعتماد انریکه را داده اند. در روزهایی که لوئیز سوارز به دلیل محرومیت نمی تواند آبی اناری ها را همراهی کند و نیمار نیمه مصدوم هم از روزهای اوج به دور است، این بازیکنان جوان نشان داده اند که تنها داشتن اسمبزرگ برای خوب بازی کردن کافی نیست و یک جوان باانگیزه و با استعداد می تواند در تیمی مانند بارسلونا آنچنان خوش بدرخشد که جای خالی ستارگانی مانند سوارز احساس نشود. لوئیز انریکه و فلسفه خاصش در فوتبال بسیاری را یاد پپ گواردیولا و حتی فرانک رایکارد می اندازد. این دو هم عادت داشتند تابا اعتماد به استعدادهای جوان، شرایط شکوفایی آنها را مهیا کنند.

بارسا نیوز

مدت ها بود که بسیاری از کارشناسان ورزشی، به خط مشی بارسلونا در چند سال اخیر انتقاد وارد می کردند و معتقد بودند که بارسلونا با دوری از جوانگرایی و روی آوردن به خرید ستارگان صاحب نام دنیای فوتبال، دارد به همان راهی می رود که بسیاری از باشگاه های متمول دنیای فوتبال ،و به خصوص رقیب پایتخت نشین آبی اناری ها،  دنبال می کنند. این منتقدین اعتقاد داشتندکه بارسا ارزش های خود در این زمینه را زیر پا گذاشته و باشگاهی معمولی تبدیل شده است. اما اکنون لوئیز انریکه با بازی دادن به این بازیکنان جوان وآینده دار تیمش نشان داده که بارسا یک بار دیگر می خواهد قدم به راهی بگذارد که تفاوت این باشگاه را با سایر تیم های اروپایی نشان می دهد.

شاید هم اگر لوئیز سوارز محروم نبود و نیمار هم با مصدومیت مواجه نشده بود هرگز بازیکانی مانند منیر فرصت هنرنمایی و اثبات خود نداشتند اما از قضا اکنون این شرایط برای آنها مهیا شده و شاید از خوش شانسی بارسایی ها بوده که این ستاره های جوان فرصت خودنمایی یافته اند تا نه تنها در چند بازی اخیر برگ برنده بارسلونا باشند بلکه برای فصل فوق العاده دشوار پیش رودست لوئیز انریکه را بازتر بگذارند تا بتواند منعطف تر در ارنج تیمش عمل کند.

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.