پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ایران 3 - آمریکا 2 / قهرمان جهان حریف ایران نشد

کد خبر : 22363  |  زمان ارسال : سه شنبه 11 شهریور 1393
تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3-2 تیم ملی آمریکا قهرمان لیگ جهانی را شکست داد.تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان به مصاف آمریکا رفت. آمریکا تیمی است که همین اواخر به مقام قهرمانی لیگ جهانیدست یافت.

بارسا نیوز

ملی پوشان ایران که در اولین دیدار خود ایتالیا را شکست داده بودند، در دومین دیدار به مصاف یکی از قدرتمندترین تیم های جهان رفتند اما توانستند امتیاز اول را به نام خود ثبت کنند.


ایران دومین امتیاز را هم گرفت اما آمریکا تیمی نبود که اجازه دهد ایرانخیلی فاصله بگیرد. آمریکایی ها زود جبران کردند و از ایران پیش افتادند. آمریکا گرچه قهرمان لیگ جهانی است، اما مقابل ملی پوشان ایران برتری محسوسینداشت و شاگردان کواچ پا به پای این تیم حرکت می کردند.

در غیاب شهرام محمودی که به دلیل مصدومیت دو بازی تیم ملی را از دست داده، کار ایران سخت شده بود اما دفاع خوب ایران به آمریکایی ها اجازه نمی داد به راحتی به اهداف خود برسند. ایران با ضربه محمد موسوی به امتیاز سیزدهم رسید، در حالی که آمریکا هنوز در امتیاز 12 درجا می زد. در همین لحظه بود که مربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد.

پس از پایان وقت استراحت، آمریکا اجازه نداد فاصله بیشتر از یک امتیاز شود. آن ها یک امتیاز هم جلو افتادند اما سرویس بد بازیکن آمریکا، امتیاز 15 را برای ایران به همراه داشت. پس از آن اما آمریکا با یک آبشار محکم به امتیاز شانزدهم رسید. امتیاز هفدهم هم برای آمریکا به دست آمد تا این تیم دو امتیاز جلو بیفتد. 

هر چه زمان می گذشت، هیچ تیمی نمی توانست از حریف فاصله قابل توجهی بگیرد. یا ایران یکی دو امتیاز جلو می افتاد، یا آمریکا. ایران توانست با نتیجه 21-19 از حریف جلو بزند اما آمریکا با یک آبشار محکم به امتیاز بیستمرسید و فاصله یک امتیاز شد. ایران امتیاز 22 را هم به راحتی گرفت ولی آمریکا به سرعت خودش را به ایران رساند. پس از آن امیر غفور با یک آبشار خوب امتیاز 23 را گرفت. آمریکا هم به امتیاز مشابه رسید. وقت استراحتی توسطسرمربی آمریکا گرفته شد و پس از آن ایران امتیاز 24 را هم گرفت. امتیاز 25هم پس از آن به دست آمد تا ست اول به سود ایران به پایان برسد.

ست دوم

در ست دوم ایران زود جلو افتاد. 2 - صفر.اما امریکایی ها خیلی زود جبران کردند و حتی در امتیاز 4-3 جلو افتادند اما شاگردان کواچ تلافی کردند و امتیاز 5 را گرفتند در چند دور چرخش توپ ارمیکایی ها با زدن توپ به دست دفاع امتیاز گرفتند اما امتیاز 6 را گرفتند ودر نهایت تایم اوت اول با امیتاز 8-6 برای ایران ثبت شد.
ایرانیها بعداز تایم اوت اول هم بهتر کار کردند و اختلاف امتیاز را به سه رساندند و 9-6 چلو افتادند.اما اشتباهات امریکایی ها را به خودشان نزدیک کردند و با برخورد اسپک امریکایی ها با دست دفاع نتیجه برابر 10-10 شد.‬
‫بعدازآن دو تیم میلیمتری همدیگر را تعقیب می کردند.وقتی ایران 12-11 پیش افتاد اما اندرسون دوباره امتیاز را برابر کرداما قائمی با دو اسپک پشت هم اختلافرا به دو رساند و 14-12 شد.امتیاز 15 را هم از پوئن سرویس گرفت.‬
‫اسپکامیر غفور امتیاز را به 16 -13 رساند و تایم اوت دوم هم به ایران رسید.‬ ‫با اینکه امریکا امتیاز 14 را در رفت و برگشت توپ گرفت اما سید با اسپک تند وتیزش امتیاز 17 را گرفت و امیر غفور هم با پوئن سرویس ایران را به 17 رساند.‬‫

بازیکنانایران با پوئن سرویس و خواباندن سرویس ها امتیاز را به 23 رساندند.امریکایی ها هم دو امتیاز گرفتند تا نتیجه 24-19 شود اما با اوت رفتن سرویس آنها و ثبت امتیاز 25 - 19 برد ست دوم هم به نام ایران ثبت شد تا ست سوم تعیین کننده باشد.‬

ست سوم

باشروع ست سوم، آمریکا تلاش کرد مثل دو ست قبل بازنده نباشد. آن ها جدی تر کار می کردند اما ایران همچنان با قدرت بازی می کرد و اجازه نمی داد فاصله زیاد شود. آمریکا که با نتیجه 8-7 جلو افتاد، وقت استراحت گرفته شد. بعد ازپایان وقت استراحت، آمریکا امتیاز نهم را هم گرفت. اما ایران با آبشار محمد موسوی به امتیاز هشتم رسید. ایران تا امتیاز یازدهم جلو رفت و پس از آن هم وقت استراحت گرفته شد.
بعداز وقت استراحت، سعید معروف سرویس ایران را زد که توپ او به اوت رفت و آمریکا 10 امتیازی شد. آمریکا امتیاز یازدهم را هم گرفت تا تیم ها مساوی شوند. امریکا که روحیه گرفته بود، امتیازهای 12 و 13 را هم گرفت تا به 4 امتیاز متوالی برسد. کواچ که نمی خواست تیمش بیشتر از این امتیاز بدهد، وقتاستراحت گرفت. وقت استراحت مفید واقع شد و ایران امتیاز بعدی را گرفت. سرویس بعدی را فرهاد قائمی زد اما در برگشت آمریکا با یک آبشار به امتیاز 14 رسید. آمریکایی ها که تازه خودشان را پیدا کرده بودند، به سرعت امتیاز می گرفتند و ایران هم نمی توانست کار خاصی انجام دهد.
ایراندر امتیاز 14 مانده بود و آمریکا خودش را به 22 رساند. امتیاز 23 هم برای آمریکا ثبت شد و پس از آن سرانجام ایران توانست یک امتیاز بگیرد. بازیکنان ایران روحیه خود را از دست داده بودند و امیدی به گرفتن این ست وجود نداشت.فقط بازیکنان تلاش می کردند تا فاصله را به حداقل برسانند. اما در نهایت آمریکا این ست را با نتیجه 25 - 19 برد تا نتیجه دو بر یک به سود ایران شود. تا به اینجای کار، ایران یک امتیاز از آمریکا ، قهرمان لیگ جهانی گرفته است.

ست چهارم

‫میرزاجان پور اولین امتیاز را برای ایران گرفت.خیلی زود امریکایی ها آن را جوابدادند. البته حریف دومین امتیاز را هم از پوئن سرویس گرفت و بعد این ایرانبود که جبران کرد.بعداز برابری امتیاز سید چهارمین امتیاز را گرفت و میرزاجان پور تا با امتیاز پنجم جلو انداخت اما عادل غلامی با اوت زدن سرویس یک امتیاز داد و اسپک قائمی را به 6 رساند و بعد هم اسپک امیر غفور 7را رقم زد. خود غفور با اسپکش و امتیاز 8-6 تایم اوت اول را برای ایران گرفت.‬
‫دو دفاع ناقص برابر مهاجمان امتیاز ایران و حریفش را 9-9 برابر کرد اما با دفاع محکم عادل غلامی 10 امتیازی شدیم و بعد هم امتیاز 11 را غفور گرفت.اما بازیکنان امریکا خیلی خود خودشان را به امتیاز 11 رساندند. خوشحالی آنها خیلی دوام نیاورد و قائمی با اسپکش امتیاز 12 را گرفت.‬
هردو تیم قدم به قدم در تعقیب هم بودند اما وقتی اسپک میرزاجان پور اوت رفت واسپک امیر غفور دفاع شد امریکا دو امتیاز جلو افتاد؛ 15-13. ‬ امیر غفور با خراب کردن اسپک تایم اوت دوم را هم به امریکا تقدیم کرد. در این ست اما امریکایی ها بیشتر از اینکه خودشان برای گرفتن به زحمت بیفتند، بی دردسر ازروی اشتباهات ایرانی ها امتیاز روی امتیاز گذاشتند و 17-14 جلو افتادند.‬
‫ایرانیها هر چه می زدند به در بسته می خورد و برعکس بازیکنان سرزمین لوک خوش شانس واقعا با خوش شانسی تمام امتیاز می گرفتند و امتیاز 22-17 شد که کواچ تایم گرفت. اما انگار تایم هم کارساز نشد در نهایت امریکا 25 -18 برنده شد .هر دو تیم تا پیاین ست چهارم دو،دو برابر شدند تا سرنوشت برنده را ست پنجممشخص کند.‬

ست پنجم

باشروع ست پنجم، ایران دو امتیاز گرفت. بازیکنان ایران نمی خواستند مسابقه ای که دو ست اول آن را گرفته اند، از دست بدهند. آمریکا امتیاز اول را گرفتاما اشتباه بازیکنان این تیم باعث شد امتیاز سوم به نام ایران ثبت شود. آمریکا امتیاز دوم را گرفت اما ضربه پرقدرت امیر غفور به امتیاز چهارم ایران تبدیل شد. پس از آن آمریکا به امتیاز سوم خود رسید تا اجازه ندهد فاصله زیاد شود.

ضربهمحمد موسوی هم با دفاع ناقص آمریکایی ها تبدیل به امتیاز پنجم برای ایران شد. اما آمریکا بلافاصله امتیاز چهارم را گرفت. ایران توانست با نتیجه 8-5 از حریف جلو بیفتد تا زمین دو تیم عوض شود. ایران پس از تعویض زمین ها، دو امتیاز به حریف داد اما دو امتیاز هم گرفت تا نتیجه 10 - 7 شود. ایران فقط 5امتیاز دیگر برای ثبت یک پیروزی دیگر در مسابقات قهرمانی جهان لازم دارد.

ایرانامتیاز یازدهم را هم گرفت ولی امتیاز هشتم را به آمریکا داد. بازیکنان ایران در این لحظات کمی احساسی شدند و امتیاز نهم را هم به حریف دادند. ایران توانست امتیاز دوازدهم را هم بگیرد. سرویس بعدی را امیر غفور زد که توپ برگشتی تبدیل به امتیاز دهم آمریکا شد.

بازیبه لحظات حساس و نفس گیر رسید و سرویس آمریکایی ها با دفاع خوب ایران مواجه شد اما توپ برگشتی توسط آمریکایی ها دفاع شد تا این تیم به امتیاز یازدهم برسد. سرویس آمریکایی ها این بار به تور خورد تا ایران 13 امتیازی شود. کواچ در این لحظه سعید معروف را از زمین بیرون برد و مهدوی به جای او وارد زمین شد. در حرکت بعدی آمریکایی ها با یک آبشار محکم توانستند امتیاز دوازدهم را بگیرند. آمریکایی ها آبشار ایران را هم دفاع کردند تا امتیاز سیزدهم را کسب کنند. حالا هر دو تیم در امتیاز 13 ایستاده اند. سرویس بعدی را آمریکا زد. توپ طی چند بار رفت و برگشت توسط سعید معروف تبدیل به امتیازچهاردهم شد.  آرمین تشکری به جای محمد موسوی وارد زمین شد. او خودش سرویس ایران را زدکه توپ به بیرون رفت و آمریکا هم 14 امتیازی شد.

سرویسبعدی را آمریکا زد که توپ در برگشت تبدیل به امتیاز 15 ایران شد. سرویس ایران را سعید معروف زد. توپ طی چند بار رفت و برگشت به امتیاز پانزدهم آمریکا تبدیل شد.  سرویس بعدی را آمریکا زد. دفاع ایران و یک آبشار که در برخورد با دفاع آمریکا به بیرون رفت، امتیاز 16 را برای ایران به ارمغان آورد. سرویس ایران را هم فرهاد قائمی زد. داور این حرکت را به امتیاز 17 ایران قبول کرد ولی آمریکایی ها درخواست ویدئو چک کردند که داور تاکید به درستی نظر خود داشت و ایران با نتیجه 17 - 15 حریف را شکست داد.
برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.