پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

غیبت سوارز فرصتی برای شکوفایی الحدادی در بارسا؛ الحدادی پدیدۀ جدید آبی اناری ها می شود؟

کد خبر : 21954  |  زمان ارسال : پنجشنبه 30 مرداد 1393
 لوئیز سوارز این هفته فرصت یافت تا برای اولین با با پیراهن بارسلونا در مستطیل سبز ظاهر شود. اولین حضور این بازیکن اورگوئه ای با پیروزی 6 – 0 بارسا مقابل لئون در مسابقه جام خوان گامپر همراه بود، هرچند سوارز که تنها در 15 دقیقه پایانی این دیدار به زمین آمده بود، نتوانست اولین گلش را برای بارسلونا را هم در همین اولین حضورش به ثمر برساند.
 همانطور که انتظار می رفت در این بازی لیونل مسی و نیمار در زمین درخشیدند و آمادگی خود پیش از شروع لیگ را به نمایش گذاشتند. ستارۀ آرژانتینی آبی اناری ها اولین گل بارسا را در این بازی به ثمر رساند و ستارۀ برزیلی آبی اناری ها هم دو گل بسیار زیبا و به یاد ماندنی در این بازی به ثمر رسند( اولین گل نیمار در تقابل بارسا با لئون با یک ضربه چیپ جالب به ثمر رسید و این ستاره برزیلی گل دوم خود را هم با یک ضربه پشت پا وارد دروازه تیم مکزیکی کرد).

اگرچه لوئیز سوارز تا بیش از دو ماه دیگر محروم است و نمی تواند بارسایی ها را همراهی کند اما آبی اناری ها هنوز هم آنقدر ستاره در خط حمله دارند که خلا سوارز چندان احساس نشود. با این حال این سوال به ذهن می آید که در نبود سوارز چه کسی قرار است در خط حمله بارسلونا قرار بگیرد و جای سوارز را در ترکیب بارسا پر کند.

در شرایطی که آلکسیس سانچز این تابستان بارسا را به مقصد آرسنال ترک کرد، پدرو به نظر بهترین گزینه برای این جانشینی است. اما او می تواند در پست های دیگر هم بازی کند و مهمتر از آن داشتن تنها سه مهره برای سه نقش (خط حمله ) به نظر مشکل ساز می آید و بارسا به مهاجم های بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل به نظر می رسید که با بازگشت جرارد دولوفو از اورتون به بارسلونا این مهاجم جوان در نبود سوارز در ترکیب بارسلونا برای بازی ها پیش رو قرار خواهد گرفت تا این بازیکن 20 ساله پس از یک فصل قرضی در اورتون بتواند ارزش های خود را با پیراهن بارسلونا نشان دهد.

اما لوئیز انریکه چندان با این ایده موافق نبوده و ترجیح داد که دلوفو را به صورت قرضی این بار برای یک فصل به سویا بفرستد تا به زعم سرمربی بارسلونا، این بازیکن با تجربه اندوزی بیشتر شانس خود برای حضور در ترکیب اصلی بارسلونا را برای فصل آینده بیشتر کند. این مسئله تعجب جرارد دلوفوی جوان را  هم برانگیخت و این بازیکن بعد از انتقال قرضی به سویا گفت که اصلا انتظار چنین اتفاقی را نداشته است و از تصمیم انریکه متعجب شده است.

در این شرایط به نظر می رسد که یک بازیکن دیگر و یک پدیدۀ جدید از لامسیا قرار است که در غیبت لویئز سوارز ایفای نقش کند تا شاید بتواند با درخشش در این مدت ارزش های خود را به لوئیز انریکه ثابت کند؛ بازیکنی به نام "منیر الحدادی".

الحدادی در خانواده ای با اصالت مراکشی در اسپانیا به دنیا آمده است. این بازیکن که هنوز خیلی جوان است و تازه تا یک ماه دیگر نوزده ساله می شود برای خود اکنون شهرتی در میان هم باشگاههایی هایش پیدا کرده است. او در این تابستان در ترکیب تیم بزرگسالان بارسا خودی نشان داد و عملکرد بسیار خوبی داشت. الحدادی در بازی بارسلونا مقابل لئون به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد و  توانست دو گل به ثمر برساند تا در مجموع با چهار گل زده به عنوان بهترین گلزن بارسا در بازی های پیش فصل این تابستان لقب بگیرد.

اگرچه پیش بینی می شود که او در اولین بازی بارسلونا در لالیگا در یکشنبه آینده مقابل الچه، از روی نیمکت نظاره گر بازی باشد اما ممکن است در شرایطی که پدرو دچار مصدومیتی جزئی است، به بازی گرفته شود. احتمال دارد که لوئیز انریکه ترجیح دهد که لیونل مسی و نیمار – که به تازگی مصدومیت کمرش برطرف شده است – را در کنار منیر الحدادی یا رافینیا به عنوان مهره های خط حمله اش به کار گیرد. رافینیا هم پس از پایان دورۀ انتقال قرضی اش از سلتاویگو، در شرایطی به بارسلونا بازگشته است که از سوی انریکه بیشتر به عنوان یک مهاجم به کار گرفته می شود تا یک هافبک.



الحدادی حدود چهار ماه قبل و در فینال لیگ جوانان یوفا در بازی بارسلونا مقابل بنفیکا توانست دو گل به ثمر برساند تا این بازی را بارسا با نتیجه 3-0 با پیروزی به پایان برساند. یکی از گل های الحدادی در آن بازی به شکلی زیبا به ثمر رسید و او با حمل توپ از میانه های میدان یک گل به یاد ماندنی به ثمر رساند.

قطعا اگر الحدادی به این همین شکل درخشش خود را در مستطیل سبز ادامه دهد و آمادگی اش را حفظ کند، لوئیز انریکه نمی تواند او را نادیده بگیرد و در ترکیب بارسلونا قرار ندهد. فرم فعلی او بسیار خوب است و اگر دچار افت نشود می تواند در بازی های پیش رو به کمک بارسلونا بیاید.

البته مسئولا بارسلونا باید کاملا حساب شده و با احتیاط در مورد این بازیکن رفتار کنند. پیش از این گمان می رفت که بویان کرکیچ و بعد از او جرارد دولوفو به پدیده های جوان و ستارگان جدید بارسلونا تبدیل شوند اما هیچ کدام نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

همیشه این خطر وجود دارد که قرار گرفتن یک بازیکن 18 ساله و کم تجربه در ترکیب اصلی بارسلونا، آن بازیکن را تحت فشار شدیدی قرار دهد و باعث افت بازی او شود.

به نظر می رسد که لویئز انریکه به خوبی از این مسائل آگاه است و می تواند این شرایط را مدیریت کند. او قاطعانه تصمیمش را گرفت و دولوفو را به سویا فرستاد و از طرف دیگر او پیش از این سرمربی تیم بارسلونای "ب" هم بوده است و به خوبی با پدیده های جوان بارسلونا آشنا است. او قطعا به خوبی از سوابق المنیری هم اطلاع دارد و اگر تصمیم بگیرد که او در ترکیب تیم اصلی بارسلونا قرار دهد قطعا این تصمیم بدون علت نبوده است.

از طرف دیگر با تمام شدن دوران محرومیت لوئیز سوارز و اضافه شدن او به ترکیب بارسلونا این سوال پیش می آید که المنیری بهتر است که در ترکیب تیم اصلی بارسلونا به عنوانیک بازیکن تعویضی استفاده شود یا بازگشت به تیم بارسای "ب" به ستاره این تیم تبدیل شود. شاید هم پس از اضافه شدن سوارز، انریکه ترجیح دهد که این بازیکن را هم به صورت قرضی به باشگاه دیگری بفرستد تا بر تجربیاتش افزوده شود.

اینها سوالاتی است که در طول دو ماه آینده و با توجه به بازی های منیر الحدادی جواب هایشان مشخص خواهد شد. باید منتظر باشیم تا ببینیم این ستاره جوان اسپانیایی می تواند از این فرصت و نبود سوارز نهایت بهره را ببرد و خود را در چشم انریکه و هواداران بارسلونا، به یک ستاره تبدیل کند یا او هم سرنوشتی مشابه دولوفو پیدا خواهد کرد.
برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.